信州大学HOMEENGLISH交通・キャンパス案内

研究者総覧研究者総覧

研究者、研究内容などで検索
項目別検索はこちら

BRIERLEY, Mark Alan  ブライアリー マーク アラン

教員組織電話番号
教育組織全学教育機構FAX番号
職名外国語准教授メールアドレス
住所〒390-8621 長野県松本市旭3-1-1ホームページURLhttp://minuszeroeco.blogspot.jp/

更新日:2021/07/19

プロフィール

所属学会
所属学会
全国語学教育学会
パッシブハウストラスト(英国)
学歴
取得学位
修士 , ケンブリッジ大学(イギリス)

免許・資格等
20160427 , Passivhaus Consultant

研究活動業績

研究業績(著書・
発表論文等)
論文
Towards a graded reader database
PanSIG Journal,2018:21 2019(Feb. 04)
Author:Mark Brierley, Amanda Gillis Furutaka, Masaaki Niimura, David Ruzicka, Mamoru “Bobby” Takahashi and Takayoshi Yoshioka
Keywords:Extensive Reading, Graded Readers, Database


Collaborative Learning in Global Online Education Using Virtual International Exchanges
Educause Review 2017(Sep. 25)
Author:Naomi Wahls, Alejandro Méndez-Betancor, Mark Brierley, Vicky Ariza Pinzón, Yumiko Matsunaga, Nancy Bocanegra, and Madeleine Burns Vidaurrázaga
Keywords:Collaborative Learning Collaborative Technologies Globalization Massive Open Online Course (MOOC) Online Learning Virtual Learning Environment (VLE)


Greening PanSIG
The 2015 PanSIG Journal,:23-30 2016(May 20)
Author:Brierley, M., Simmonds, B., Takeuchi, C., Hourdequin, P., & Pritchard, T.


Why Extensive Reading? Seven Reasons
信州大学人文社会科学研究,9:41-53 2015(Mar. 28)
Author:Brierley. Mark


Who killed Extensive Reading? Round up the usual suspects
信州大学人文社会科学研究,6:37-49 2012
Author:Brierley. Mark


Teachers' Beliefs about Language Learning
信州大学人文社会科学研究,5:79-94 2011
Author:Brierley. Mark; Mehmet. Sean; Ruzicka. David


CALL Implementation Strategies:A Case Study
信州大学人文社会科学研究,4:135-151 2010
Author:Brierley, Mark; Orlandini, Andrea


Assessing Speaking in a University General English Course
信州大学人文社会科学研究,3:71-86 2009
Author:Brierley, Mark; Aruga, Mary; Carruth, Fred


Selling ER: Investigating Factors in Classroom Management that Affect Reading Performance
信州大学人文社会科学研究,2:223-238 2008
Author:Ruzicka, David; Brierley, Mark


Teachers as Curriculum Developers -Negotiating Standardized Goals-
信州大学人文社会科学研究,2:105-120 2008
Author:Brierley, Mark; Adams, Jonathon


Standardised Assessment of a General English Course
信州大学人文社会科学研究,1:164-184 2007
Author:Brierley, Mark; Oriandini, Andrea


Extensive Reading in Shinshu University : Rationale,Management and Motivation
信州大学高等教育システムセンター紀要,2:3-26 2006
Author:Brierley, Mark; Ruzicka, David


講演・口頭発表等
Get Involved with Professional Development
JALT International Conference 2019(Nov. 01)
Presenter:Wendy Gough, Caroline Handley, Jennie Roloff Rothman, Kazumi Kato, Mark Brierley, Jamie Taylor, Jason Pratt, Matthew Kocourek, Michael Hollenback


Developing an Online Database to Support ER.
Extensive Reading World Congress 2019(Aug. 12)
Presenter:Ryoma Nakamura, Masaaki Niimura, Mark Brierley, Amanda Gillis-Furutaka


Assessing ER: An Overview
Extensive Reading World Congress 2019(Aug. 10)
Presenter:Mark Brierley

社会活動実績

社会活動等
学会・研究会の主催
20131028 - 20191104 , JALT , SIG Representatives Liaison